Rotate marka modowa
Rotate marka modowa

Rotate – sukces współczesnych kobiet ze Skandynawii

Chyba nikt się nie spodziewał, że kapsułowa kolekcja, stworzona przez dwie influencerki, stanie się jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Zwłaszcza w czasie, gdy cała modowa branża walczyła z pandemią. Ale w 2018 roku duński detalista Birger Christensen zaprosił skandynawskie stylistki i redaktorki modowe, Thorę Valdimars i Jeanette Madsen, do współpracy, która miała trwać rok. Pięć lat później Rotate Birger Christensen jest dostępny w 40 krajach i u 450 sprzedawców detalicznych.

Z Instagrama na pokazy mody

Jako redaktorki skandynawskiego magazynu mody “Costume”, Valdimars i Madsen, były często fotografowane przez ulicznych fotografów, podczas tygodni mody i zwracały na siebie uwagę. Ich obecność w Internecie, jest wciąż kluczową częścią strategii Rotate. Podczas pokazu na wybiegu wiosna-lato 2023 marka zadebiutowała próbnym AR za pośrednictwem Snapchata. Następnie wypuściła pierwszą serię NFT na cyfrowym rynku mody The Dematerialised. W planach jest poszerzenie swojej społeczności na innych platformach, w tym TikTok i Metaverse. Na tę chwilę główny profil Rotate Birger Christensen na Instagramie ma 303 tys. obserwujących i wciąż rośnie.

Silne kobiety źródłem inspiracji

Rotate jest odzwierciedleniem osobistego stylu samych założycielek, ale także ich bliskiej relacji. Duet, pracując w magazynie modowym, był zawsze bardzo blisko. Kobiety wspólnie podróżowały, tworzyły artykuły i szybko stały się najlepszymi przyjaciółkami, które nauczyły się współpracować oraz koordynować wspólne pomysły. Ich źródłem inspiracji są również kobiety z najbliższego otoczenia, w tym przyjaciele i rodzina. Otaczają nas silne kobiety, które nie boją się podążać za własnym stylem i przez życie – mówią przyjaciółki.

Marka jest również w dużym stopniu uzależniona od społeczności zwolenników i fanów, głównie kobiet. Kiedy zaczynały, Valdimars i Madsen, dały swoim wpływowym przyjaciołom pierwsze projekty Rotate, które następnie pojawiały się w mediach społecznościowych. Największą popularność zyskały, gdy influencerki i celebrytki, takie jak Leonie Hanne i Kim Kardashian, pozowały w wyrazistych projektach Rotate.

Ponad przeciętność

Przeciętna skandynawska moda może być wypełniona pastelowymi kolorami, kraciastą kratką lub krojami oversize. Ale klientka Rotate nie jest typową „skandynawską dziewczyną”. Jest typem kobiety, która chce czegoś więcej. Do stworzenia marki Rotate zainspirowała założycielki właśnie ta luka w skandynawskiej szafie. Obie potrzebowały odważnych, seksownych, ekscytujących ubrań, które z łatwością można nosić na co dzień.

Marka szybko stała się ulubieńcem zarówno ze względu na wygląd Cool Girl, jak i projektantki kostiumów Patricii Field, która wybrała projekt Rotate dla Lily Collins. Była to zapierającą dech w piersiach i szeroko komentowana sukienka z kokardką, którą aktorka założyła w serialu “Emily w Paryżu”.

Rotate Emilys sukienka z rozowa kokarda
Rotate sukienka z różową kokardą, “Emily w Paryżu”

Diabeł tkwi w szczegółach

Kopenhaski Rotate stał się podręcznikowym przykładem równowagi między estetyką mody, przystępnością cenową i odpowiedzialnością za środowisko. Skandynawia staje się coraz bardziej znana ze swoich wysiłków na rzecz zmniejszenia ogromnego wpływu branży modowej na planetę. Rotate za tym nadąża.

Zrównoważony rozwój był na pierwszym miejscu, odkąd projektantki rozpoczęły podróż z Rotate. Na przykład Rotate Sunday, popularna linia odzieży domowej wprowadzona na rynek podczas pandemii, wykorzystuje wyłącznie certyfikowane włókna naturalne. Marka minimalizuje również stosowanie szkodliwych chemikaliów, podczas opracowywania produktów oraz współpracuje z niewielką liczbą dostawców.

Pasmo niekończących się sukcesów

To jest dobry czas dla Rotate, kiedy oficjalnie wkraczamy w erę boomu na odzież imprezową i codzienny glamour. Kopenhaski Tydzień Mody Rotate, kolekcji wiosna/lato 2023-24, był pokazem pełnym stylów z lat dziewięćdziesiątych i wczesnych lat dziewięćdziesiątych. Od przezroczystych warstw, halek i obcisłych satynowych spódniczek mini po żywe kolory i dżinsowe akcenty. Z finałem modelek, tańczących w czerwonych, lateksowych stylizacjach. Duet wprowadził również w zeszłym roku kolekcję Icons. Linia zawierała 11 przerobionych wersji oryginalnych popularnych projektów. Kolekcja zadebiutowała na dwóch imprezach w Londynie i Mediolanie, podkreślając tym samym sukces Rotate, która w zawrotnym tempie zajęła czołowe miejsce w świecie mody.

Rotate kolekcja 2023
Rotate kolekcja ss 2023
Rotate kolekcja wiosna 2023
Rotate moda kolekcja wiosna 2023
Rotate moda

Dołącz do nas