W marcu 2022 r. Decentraland – wirtualny świat społecznościowy oparty na blockchainie Ethereum – zainaugurował pierwszy Tydzień Mody Metaverse. Wydarzenie obejmowało prezentacje marek Etro, Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger i innych. Wszystkie można było przeglądać przy użyciu konfigurowalnych cyfrowych awatarów platformy, otwartcyh dla każdego, kto ma przeglądarkę internetową. W sumie 108 000 osób zalogowało się na czterodniowe wydarzenie, które zorganizowano we współpracy z UNXD, które tworzy „krypto-narracje” dla luksusowych domów mody.
Druga edycja Tygodnia Mody Metaverse
Po sukcesie pierwszej edycji, w miniony weekend, Decentraland, ujawnił pełny skład drugiego Tygodnia Mody Metaverse. Rozszerzony program, trwający od 28 do 31 marca 2023 r., przewiduje współpracę Decentraland z metawersami Spatial i OVER. Daje to globalnej społeczności możliwość poznania najnowszych osiągnięć w zakresie interoperacyjności metawersalnej i mody cyfrowej. Pod hasłem „Dziedzictwo przyszłości” organizatorzy zachęcają projektantów i marki do łączenia rzeczywistości oraz innowacji cyfrowych.
Nie mogę się doczekać, aby pokazać światu, co się rozwinęło od ostatniego razu, kiedy pokazaliśmy modową rewolucję w metaverse na wielkiej scenie. Powiedział dr Giovanna Graziosi Casimiro, szef Metaverse Fashion Week. W ciągu jednego roku pokazaliśmy światu jeden z najsilniejszych i najbardziej oczywistych przypadków użycia metaverse – modę cyfrową. W końcu nie wszyscy chcemy wyglądać jak nudne kopie tego samego awatara w naszym cyfrowym życiu. Podobnie jak w prawdziwym świecie, wszyscy chcemy indywidualizować i pielęgnować osobistą estetykę, z której jesteśmy znani.
Program wydarzeń na drugim tygodniu mody Metaverse
Metaverse Fashion Week to przełomowy moment, w którym zarówno marki, jak i konsumenci mogą doświadczyć przyszłości mody. Jest to bezpośrednie rozszerzenie misji UNXD, polegającej na łączeniu luksusu między światem rzeczywistym a metaświatem. Podczas drugiej edycji odbędą się cyfrowe pokazy mody, takich marek Dundas, Adidas, Vivienne Westwood, Tommy Hilfiger i inne. Wydarzenia i imprezy poprowadzą między innymi Diesel i Coach. Zaplanowano również specjalną wystawę poświęconą pracom hiszpańskiego kreatora Cristóbala Balenciagi, składającą się z ponad 9000 rysunków stworzonych przez projektanta.
Po raz pierwszy w Metaverse odbędzie się uznane wydarzenie CFDA (The Council of Fashion Designers of America). Metaverse Fashion Week Neo będzie celebrować nową generację cyfrowych projektantów. Na imprezie zadebiutuje również nowa cyfrowa supermodelka „Tangpoko”.