Przypomnij sobie jak wyglądało twoje biurko w miejscu pracy? Czy panował na nim bałagan i nic nie mogłaś znaleźć w szufladach? Jeśli teraz musisz pracować z domu, biurko będzie twoim centrum dowodzenia i miejscem, w którym spędzisz większość czasu. Jeśli dobrze przemyślisz zakup biurka, nie tylko wkomponujesz je w pomieszczenie, ale też będziesz miała wszystko pod ręką.
W tym artykule
Jak wybrać biurko do domu?
Przede wszystkim biurko powinno mieć odpowiedni rozmiar i być dopasowane do wzrostu. Zbyt małe biurko utrudnia wydajną pracę i przechowywanie wszystkich niezbędnych akcesoriów biurowych. Ale znów zbyt duże biurko może stać się pustą przestrzenią, zachęcającą do bałaganu. Wybór rozmiaru biurka oraz jego dodatkowych elementów oznacza też dopasowanie blatu w celu ułatwienia pracy, a nie bałaganu. Dzięki temu zoptymalizujesz przestrzeń biurową na miarę twoich możliwości.
Jakiej więc wielkości biurko wybrać?
Oprócz dopasowania biurka do swojego wzrostu (standardowo blat biurka umieszcza się na wysokości 72-75 cm). Na blacie powinno być wystarczająco dużo miejsca na podstawowe narzędzia biurowe, komputer, wygodne pisanie oraz dokumenty oraz swobodny ruch. Ale jeśli w przestrzeni biurowej, nie zmieści się duże biurko, dokumenty do przechowywania, umieść w szafce lub w szufladzie. Zaplanuj to przed zakupem biurka.
W biurach domowych komputer i jego akcesoria stanowią centralną grupę biurka, a inne niezbędne elementy rozmieszczone są wokół tej grupy. Podczas konfigurowania lub reorganizacji biurka skup się na najważniejszych rzeczach, które będą ci potrzebne. Jeśli masz dodatkowy pokój na biuro, możesz zaszaleć z aranżacją, wypełniając blat biurka zdjęciami rodziny czy ozdobami. Ale nie zwariuj na punkcie ozdobnych przycisków do papieru, bo nim się obejrzysz nie będziesz mogła znaleźć długopisu.
Organizacja miejsca pracy w twoim domowym biurze
Akcesoria biurowe, czyli pojemniki na długopisy i ołówki, zszywacz, segregatory, itd., dobrze jest zgrupować. Najlepszym sposobem na to jest skorzystanie z przybornika typu „wszystko w jednym”. Możesz kupić kompletne plastikowe lub drewniane przyborniki ze zszywaczem, nożyczkami, itd. w jednym lub dopasować go do swoich potrzeb.
Segregatory to must have do porządkowania w home office, których nie powinno zabraknąć na biurku. Mogą to być pojemniki z drutu, stali, plastiku lub drewna, które są częścią skoordynowanych zestawów biurkowych. Możesz również użyć dekoracyjnych segregatorów i płytkich pojemników – według swoich upodobań.
Szuflady i schowek pod biurkiem
Biurka z szufladami zapewniają dodatkowe miejsce do przechowywania rzeczy. Problem z szufladami polega jednak na tym, że wszystko jest… schowane. Dlatego łatwo jest tam umieścić rzeczy bez zastanowienia, a szuflady szybko zamieniają się w niekontrolowany bałagan. Jak najlepiej wykorzystać szuflady i utrzymać w nich porządek? Przydziel każdą szufladę do jednej „kategorii” – na przykład: użyj górnej szuflady, aby trzymać w niej papier do drukarki. A dolną do listów, rachunków, czyli spraw, których na bieżąco musisz pilnować. Nawet jeśli biurko nie ma szuflad, obszar pod biurkiem może nadal służyć do przechowywania i organizacji. Modułowe szuflady są praktyczne i dzięki nim zyskasz dodatkowe miejsce na dokumenty i akcesoria pod biurkiem.