Brubbery kolekcja wiosna-lato 2023
Brubbery kolekcja wiosna-lato 2023
Brubbery kolekcja wiosna-lato 2023

Debiut Daniela Lee – kolekcja Burberry SS/ 2023

Rozpoczyna się nowy rozdział dla domu mody Burberry. Dyrektor kreatywny Daniel Lee, który debiutuje w tym roku na nowym stanowisku domu mody, zaprezentował swoją pierwszą kampanię. Pojawia się również logo Burberry w nowym kroju. Wzór nawiązuje do logo Equestrian Knight Design z 1901 roku. Jednocześnie, jest to stylistyczne odejście od czcionki pisanej wielkimi literami, którą wprowadził, poprzednik Lee – Riccardo Tisci.

Burberry mianował Lee nowym dyrektorem kreatywnym we wrześniu 2022 roku. Zaledwie kilka dni po tym, jak brytyjska marka modowa zaprezentowała swój pokaz mody wiosna/lato 2023 w Londynie. Lee zastąpił projektanta mody Riccardo Tisci, który ustąpił po czteroletniej kadencji u steru Burberry. Oficjalnie Lee dołączył do Burberry 3 października. Aktualnie pracuje w centrali marki modowej w Londynie, gdzie nadzoruje wszystkie kolekcje Burberry.

Oda do wszystkiego co brytyjskie

Kampania Lee celebruje brytyjskie dziedzictwo. Niektóre z największych brytyjskich nazwisk w kulturze popularnej, w tym Skepta, John Glacier, Lennon Gallagher i Raheem Sterling, są twarzami kampanii. Materiał filmowyna kręcono na ulicach Londynu, a największe punkty orientacyjne miasta tworzą kwintesencję tła – niektóre zdjęcia zrobiono również w ulewnym deszczu.

Burberry z nowym logo

Najbardziej znaczącą zmianą kierunku twórczego jest logo marki. Riccardo Tisci współpracował z Peterem Saville’em w 2018 r. – na początku jego nominacji na to stanowisko – i nadał marce skromną, nowoczesną, ale minimalistyczną metamorfozę, próbując ożywić stagnację sprzedaży i nadać marce bardziej uniwersalny wygląd.

Ale Daniel Lee jasno dał do zrozumienia, że ​​nawiązanie do brytyjskiego dziedzictwa marki jest znaczące. Wrócił do wersji oryginalnego rycerza jeździeckiego, który jest znakiem marki od 1901 roku. Lee zrezygnował z dodania hasła „Londyn, Anglia” i zamiast tego przywrócił „Ustanowiony 1856”. Czcionkę odchudzono, a emblemat zilustrowano zarówno w kolorze niebieskim, jak i białym – ukłon w stronę brytyjskiej flagi.

Wielokrotnie nagradzany Daniel Lee

Lee pracował u boku Phoebe Philo w Céline u szczytu wpływów francuskiej marki. Ale największe sukcesy odniosł w domu mody Bottega Veneta, gdzie pełnił funkcję dyrektora kreatywnego w latach 2018-2021. Wpływ Lee na Bottega Veneta nieoczekiwanym sukcesem: ożywił włoski dom mody, reinterpretując jego dziedzictwo, w szczególności splot intrecciato. Lee w 2019 roku zdobył cztery wyróżnienia na Fashion Awards: Projektant Roku, Brytyjski Projektant Roku Odzieży Damskiej, Projektant Roku w Dodatkach i Marka Roku.

Brubbery kolekcja wiosna-lato 2023
Bruberry nowe logo
Brubbery logo 2023
Brubbery kampania 2023
Brubbery kampania wiosna lato 2023

Dołącz do nas