Levis kampania spodni 501

150. rocznica kultowych dżinsów Levi’s® 501®

Zaczęło się od patentu z 1873 roku. Do dżinsowych spodni roboczych dodano nity, dzięki którym stały się bardziej wytrzymałe, w czasie ciężkiej pracy w kopalni. Te spodnie robocze, o których wspominamy, to kultowe niebieskie dżinsy 501® Originals. Nadal są tak samo wytrzymałe. Ale w swoim czasie stały się ucieleśnieniem czegoś, czego nie można opatentować: stylu. Łamanie zasad, Dziki Zachód, wolność… Proste dżinsy z rozporkiem na guziki, dopracowane do perfekcji. Właśnie za to je kochamy.

150. rocznica Levi’s® 501®

W 2023 roku przypada 150. rocznica powstania dżinsów Levi’s® 501®. W czasie wspaniałej 150-letniej historii model 501® Original był noszony przez miliony postaci – od buntowników, myśliciel po wielkie ikony. Z okazji okazałej rocznicy, Levi’s® rozpoczyna całoroczną światową kampanię, którą otwierają trzy filmy krótkometrażowe “The Greatest Story Ever Worn” – inspirowane historiami z całego świata 150 lat dżinsów 501®.

Fair Exchange

Po ostatni guzik

Każdy kto zapinał ostatni, piąty guzik kultowych spodni, to opowieść nas wszystkich, którzy tworzyli historię dżinsów 501®. Ta stale rozwijająca się narracja to galeria postaci, wydarzeń i wspomnień – od codziennych bohaterów po ikony.

Niewiele produktów, nie mówiąc już o ubraniach, było tak konsekwentnie obecnych, w tak wielu ludzkich doświadczeniach, jak niebieskie dżinsy 501®. Historia Dżinsów Levi’s® 501®, zaczęła się w najskromniejszej klasie robotniczej. Ta rocznica, to niesamowity moment i kamień milowy dla marki Levi’s®. Kampanią “The Greatest Story Ever Worn”, chcemy uczcić dziedzictwo modelu 501® i jego globalne znaczenie. Mamy nadzieję zainspirować nowe pokolenia, do napisania kolejnych rozdziałów – Chris Jackman, wiceprezes ds. marketingu marki, Levi’s.

Od radości po smutki

Trzy niezwykłe historie, dla których tłem są dżinsy 501®. Pierwsza zaczyna się w Jamajce wraz z jej egzotycznym klimatem i kulturą. Egzotyczna wyspa i jej mieszkańcy odegrali ważną rolę w historii spodni. Drugi film, Fair Exchange, opowiada historię nastolatka z roboczej, gruzińskiej rodziny, który po zobaczeniu dżinsów 501® w magazynie, postanawia oddać rodzinną krowę w zamian za spodnie. Trzeci film, Legends Never Die, to poruszająca historia oddanego właściciela spodni Levi’s®, który miał ostatnie życzenie – pochować go w jego ulubionych spodniach 501®.

Legends Never Die

Kultowe spoty reklamowe Levi’s

Oprócz reklam drukowanych, Levi’s rozpoczął reklamy telewizyjne i kinowe w 1966 roku. W latach 70. reklamy marki były często w nieco psychodelicznym klimacie, podobnie jak drukowane reklamy Levi’s z tamtego okresu. W 1984 roku, kiedy Levi Strauss & Co., był oficjalnym dostawcą odzieży dla drużyny olimpijskiej USA, zapoczątkowali serię reklam dla dżinsów 501. Spoty z niezapomnianymi melodiami bluesowymi szybko podbijały serca widzów.

Zmiana stylu na reklamy fabularne miała miejsce w 1985 roku wraz ze spotem „Laundrette” z Nickiem Kamenem w roli głównej. Ta reklama w stylu retro z lat pięćdziesiątych zdobyła dużą popularność w Stanach Zjednoczonych i Europie oraz pomogła firmie Levi’s ponownie osiągnąć status ikony.

Premiera The Greatest Story Ever Worn otwiera obchody 150. rocznicy dżinsów 501®. Więcej historii zostanie udostępnionych w 2023 roku wraz innymi wydarzeniami, które odbędą się na całym świecie.

Dołącz do nas